Blog

sea-my21-gti-se-170-pac-db-action-5243-rgb

Czym charakteryzują się klasyczne silniki zaburtowe?

Właściciele niedużych łodzi wędkarskich, jachtów, łodzi motorowych i innych jednostek pływających korzystają zazwyczaj z odpowiednio dobranego dla danego modelu silnika zaburtowego. Na rynku dostępne jest wiele różnych modeli, do najpopularniejszych zdecydowanie należą silniki spalinowe i elektryczne. Jak wygląda silnik zaburtowy i czym się cechuje? Sprawdźmy!

Budowa silnika zaburtowego

Chociaż w zależności od producenta i zastosowanych przez niego rozwiązań technologicznych poszczególne silniki zaburtowe mogą się od siebie różnić, każdy z nich można podzielić na trzy części: górną, czyli właściwy silnik, kolumnę oraz spodzinę ze śrubą napędową. Kolumna łączy ze sobą górną i dolną część silnika zaburtowego – to właśnie w niej ukryty jest wał napędowy, a także przewody paliwowe. W kolumnie znajdują się również otwory i przewody umożliwiające właściwemu silnikowi zasysanie wody do schładzania go podczas pracy. Pełni ona też funkcje praktyczne – to właśnie chwytając kolumnę, przenosi się silnik z miejsca na miejsce. W klasycznym silniku spalinowym można wyróżnić typowe dla tego typu silników układy, czyli: układ paliwowy, zapłonowy, smarowania, prostowania, kolektora ssącego, dolotowy i oczywiście sterowania. Znajduje się tu również rozrusznik.

Dobór silnika do jednostki

 

Silniki zaburtowe różnią się od siebie mocą i osiągami. Model silnika dobiera się odpowiednio do parametrów łodzi oraz oczekiwań jej właściciela. Wędkarze, którzy chcą pływać w strefach ciszy, korzystają z ekologicznych (i cichych) silników elektrycznych, z kolei właściciele wygodnych jachtów motorowych – niewymagających częstego ładowania silników spalinowych. Przed zakupem silnika zawsze warto poradzić się specjalisty w dobrym sklepie, takim jak nasz.

Dziewięć Włók 33A

83-021 Pruszcz Gdański

Telefon:

58 302 02 25

E-mail:

taurus@taurus.gda.pl

PR:

pr@taurus.gda.pl

GMBGMBGMBKATALOG